Sunday 25 February 2018

SOALAN LAZIM MENGENAI AKAUN BOOST APP

BAGAIMANA CARA DAFTAR UNTUK AKAUN BOOST APP?

Ikuti langkah di bawah untuk mencipta akaun Boost:
  1. Muat turun aplikasi Boost dari gedung Google Play atau gedung Apple App. Pengguna android: DOWNLOAD ----> Pengguna ios: DOWNLOAD
  2. Buka aplikasi Boost dan ikuti arahan di bawah untuk membuat akaun Boost:
  3. Klik pada "Register"
  4. Masukkan nombor mudah alih anda dan boost app akan menghantar SMS dengan kod TAC 6 digit. Jika anda tidak menerima SMS, klik pada "Did not receive SMS" dan boost app akan menghantar semula SMS.
  5. Masukkan nama anda
  6. Masukkan alamat e-mel anda
  7. Sediakan kata laluan supaya anda boleh log masuk ke Akaun Boost anda.
  8. Sediakan PIN transaksi 6-digit untuk membuat semua transaksi dalam aplikasi boost.
  9. Masukkan invite kod "shaadmr" untuk mendapatkan tambahan bonus RM 5
  10. Pilih telco anda
  11. Pilih wallet pilihan anda - BASIC (dengan had wallet RM200) atau PREMIUM (dengan had wallet RM1,500). Jika anda memilih PREMIUM, anda dikehendaki memberikan butiran IC / pasport anda. Dan anda sudah selesai! Selamat datang ke keluarga Boost app!
MENGAPA NOMBOR TELEFON BIMBIT SAYA TIDAK BOLEH DIDAFTARKAN PADA APLIKASI BOOST APP?

Terdapat dua kemungkinan sebab mengapa ini mungkin berlaku:
  1. Anda memasuki nombor telefon bimbit secara salah
  2. Nombor mudah alih anda mungkin telah digunakan oleh orang lain sebelum anda mendaftar untuk akaun Boost. Sila email support@myboost.com.my untuk bantuan.
MENGAPA PERLUKAN PIN DAN PASSWORD KETIKA DAFTAR?

Kedua-dua PIN transaksi dan kata laluan anda digunakan untuk menjadikan akaun anda lebih selamat. Anda hanya boleh mengakses semua urus niaga dalam boost app dengan PIN urus niaga anda. Oleh itu, anda perlu memastikan PIN urus niaga anda selamat. Kata laluan atau password anda pula digunakan setiap kali anda masuk ke akaun Boost anda.

BAGAIMANA CARA MENETAPKAN KEMBALI KATA LALUAN?

Terdapat dua cara untuk menetapkan semula kata laluan anda:
  1. Jika anda tidak dapat logged in, anda boleh mengklik butang "Forgot your password" pada halaman "sign in"
  2.  Jika anda sudah log masuk, anda boleh pergi ke "Profile" dan klik butang "Reset Password" dan boost app akan meminta anda memasukkan kod pengesahan 6-digit yang akan dihantar ke telefon anda. Mungkin ada soalan pengesahan tambahan yang diperlukan sebelum anda dibenarkan untuk menetapkan semula kata laluan anda. Sebaik sahaja anda berjaya mengesahkan diri anda, anda boleh menetapkan semula kata laluan anda.
MENGAPA SAYA TIDAK MENERIMA KOD TAC 6 DIGIT APABILA SAYA CUBA UNTUK MENETAPKAN SEMULA KATA LALUAN?

Terdapat beberapa kemungkinan sebab mengapa ini mungkin berlaku:
  1. Nombor mudah alih anda mungkin dimasukkan salah.
  2. Operator rangkaian mudah alih anda mungkin mengambil masa yang lebih lama daripada biasa untuk menghantar kod TAC kepada anda, cuba klik pada butang "Did not receive?" dan tunggu sebentar.
  3. Akaun anda mungkin digantung. Sila email support@myboost.com.my
MENGAPA BOOST TIDAK MENERIMA KOD TAC 6 DIGIT YANG SAYA MASUKKAN?

Anda mungkin telah memasukkan kod TAC secara salah. Sila klik pada butang "Did not receive?". Boost app akan menghantar kod TAC kepada anda untuk cuba lagi.

BAGAIMANA SAYA BOLEH MENGUBAH PIN TRANSACTION SEMULA?

Ya, sekiranya anda ingin menukar PIN transaksi anda, sila ikuti langkah-langkah di bawah.
  1. Pergi ke "Profile" anda dan klik pada "Reset Transaction PIN" di bawah "Security"
  2. Masukkan PIN transaksi baru yang anda ingin ubah
  3. Masukkan kata laluan semasa anda
  4. PIN transaksi anda akan ditukar kepada PIN transaksi baru
BAGAIMANA SAYA BOLEH MENGUBAH RANGKAIAN MOBILE YANG DIGUNAKAN DENGAN NOMBOR SEBELUMNYA?

Jika anda telah menukar rangkaian mudah alih anda dahulu ke rangkaian baru melalui proses Mobile Number Portability (MNP), anda boleh menukar rangkaian mudah alih yang lama ke nombor mudah alih semasa anda. * Sila lakukan ini hanya selepas proses MNP selesai. Ikuti langkah-langkah di bawah untuk menukar Rangkaian mudah alih:
  1. Pergi ke halaman "Profile"
  2. Klik pada ikon edit
  3. Pada halaman "Personal Details" pergi ke "current Telco" dan pilih pembekal Telco Baru anda dan sahkan
  4. Applikasi boost app akan restart dan sila log masuk sekali lagi
KENAPA TIDAK BOLEH LOG MASUK KE DALAM APLIKASI BOOST APP?

Anda mungkin tidak boleh log masuk ke akaun anda atas pelbagai sebab:
  1. Anda mungkin telah memasukkan nombor mudah alih atau kata laluan anda dengan salah.
  2. Akaun anda telah digantung jika terdapat aktiviti yang menyalahi peraturan boost dalam akaun anda.
  3. Anda mungkin meminta akaun Boost anda untuk digantung di sebelum ini atas sebab tertentu. Sila email kepada support@myboost.com.my jika masalah tidak dapat diselesaikan.
BERAPAKAH MAKSIMUM AKAUN BOOST DAPAT DI BUAT DALAM SATU TELEFON BIMBIT ANDA?

Kami membenarkan sehingga 2 akaun Boost pada 1 telefon bimbit atas sebab keselamatan. Untuk memastikan semua pengguna Tingkatkan aplikasi dengan cara yang optimum, kami mencadangkan untuk mendaftar tidak lebih daripada 2 Akaun Boost pada 1 telefon bimbit.

SAYA MEMILIH MOBILE OPERATOR YANG SALAH, BAGAIMANA SAYA BOLEH MENUKAR KEPADA MOBILE OPERATOR YANG BARU?

Untuk menukar mobile operator anda:
  1. Klik pada halaman "Profil" anda
  2. Klik pada ikon "Modify" di sebelah nama anda
  3. Pilih mobile operator yang betul
BAGAIMANA CARA SIGN OUT / KELUAR DARI AKAUN BOOST APP?

Untuk kemudahan anda, anda hanya perlu log masuk ke Boost sekali dan akan terus log masuk setiap kali anda membuka aplikasi Boost. Untuk keselamatan maksimum boost mengesyorkan bahawa anda perlu log keluar dari aplikasi apabila anda selesai menggunakannya. Untuk log keluar, pergi ke "Profile" anda dan pergi ke halaman "SECURITY" dan klik pada butang "Sign out".

BAGAIMANA CARA MENGEMASKINI DETAIL ANDA?

Butiran akaun boleh dikemaskini dalam "Profile". Anda boleh menukar nama, e-mel, kata laluan, PIN transaksi, pengendali mudah alih dan juga pilihan pembayaran anda. Klik pada butiran akaun yang ingin anda kemas kini dan ikut arahan pada skrin untuk mengemas kini butiran akaun anda.

BOLEHKAH SAYA MENGUBAH NOMBOR TELEFON BIMBIT?

Untuk terus menggunakan aplikasi Boost dengan nombor mudah alih baharu anda, ikutilah langkah mudah berikut:
  1. Buat akaun Boost baru menggunakan nombor mudah alih baru anda
  2. Log masuk ke akaun Boost lama anda menggunakan nombor mudah alih anda yang terdahulu
  3. Hantar wang anda dari akaun Boost lama anda ke akaun Boost baru anda

42 comments:

  1. Macam mana cara untuk saya delete account sya yg telah di daftar

    ReplyDelete
  2. kenape saya dah 7 hari main boost app tapi satu sen pon tak dapat..

    ReplyDelete
  3. Nama yg bole saya masukan macam mana

    ReplyDelete
  4. Boots tidak menerima 6digit kata laluan sya .

    ReplyDelete
  5. Lupa bagi invite kode..macm mna mau dapat itu klu sudah register ?

    ReplyDelete
  6. berapa lama proses duit keluar ke bank kite

    ReplyDelete
  7. Boots tidak menghantar kod 6-digit kepada saya

    ReplyDelete
  8. Macam mana saya nak tahu detail trastacion topup saya? Sebab yang keluar hanya detail nilai duit keluar masuk... Tak ada detail nombor yang menerima topup

    ReplyDelete
  9. Saya x boleh nak register pun... TAC x masuk2 smpi ke sudah...

    ReplyDelete
  10. Macam mana nak tukar ke bahasa melayu

    ReplyDelete
  11. saya nk padam akaun boot saya

    ReplyDelete
  12. Saya nak padam akaun boost saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye same w me.kte pn nk dlete akaun ni.tpi mcm mn eh.. ssahnya apps ni

      Delete
  13. kenapa saya tidak bole register..padahal sebelum ni takde bt acc boost😢semua da lengkap bagi..tdk bole register..pls help me

    ReplyDelete
  14. Hi macam mana sy mahu edit nama sy ?ada kesalah ejaan tq

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. sy nak tukar nombor ic,trdpat ksalahan kat no ic tu.mcm mn nak edit tu? cri2 tpat edit x da pun.please boost help n answer my email.tq

    ReplyDelete
  17. Saya dah bayar bil guna app boost ni..tp bila cek balik no.akaun untul bil fon yg sy masukkan tu silap..jadi ada sy skrng ni xtahu mcm mn nk buat..

    ReplyDelete
  18. Bacaimana cara untuk saya MENERIMA pembayaran ?

    ReplyDelete
  19. Bagai mana saya nak tukar no ic di boost sebab saya dah salah letak no ic satu digit

    ReplyDelete
  20. Hai, sy naik tukar nama, NRIC dan alamat. Macam mana?

    ReplyDelete
  21. hai, saya ada kesilapan no kad pengenalan, macam mana nak betulkan ye?

    ReplyDelete
  22. Macam mana delete accaunt yang sama

    ReplyDelete
  23. kenapa duit my sejahtera rm50 masuk dekat reward

    ReplyDelete
  24. Saya tersalah isi nama . Bagaimana cara untuk menetapkan semula nama penuh seperti di ic. Mohon pertolongan

    ReplyDelete
  25. Saya Tak dapat log masuk akaun boost sbb no telefon da expired jdi x dpt kod otp

    ReplyDelete
  26. Saya tak dapat log masuk akaun boost....tolong login kan..my no 0128745987 maxis

    ReplyDelete
  27. Tolong sya masukkan kata laluan yg betul

    ReplyDelete
  28. Bertuahlah yg masih xdpt register tue..lebih baik jgn buat boost ni..dah buat xdpt padam akaun lg..mnyusahkn rakyat jer..kerajaan ptut suruh boost ni stopla sebaikny..servis xcermat..xdpt buat ewallet lain lg bila korg buat ni..sbb bila buat xdpt padam..

    ReplyDelete
  29. Lama saya guna tak aktif boost
    Kenapa

    ReplyDelete
  30. saye tak boleh login sebab terlupa katalaluan dan nombor telefon yang diguna telah hilang.

    ReplyDelete
  31. Macam mana saya nak tukar nom ic di boost?

    ReplyDelete
  32. Please try reset my pin. I cannot remember my pin. My u mobile nomb is 60+187867982

    ReplyDelete
  33. Cara unlock balik aplikasi boost?

    ReplyDelete

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search